Geoblog.pl    MisiaLech    Podróże    Bałkany 2012    Centrum pielgrzymkowe Medugorie

Centrum pielgrzymkowe Medugorie

Bośnia i Hercegowina
Bośnia i Hercegowina, Medugorie

Jeden dzien na Riwierze Makarskiej nam wystarczyl, jedziemy do Bosni i Harcegowiny! Granice najlepiej przekroczyc za Metkovic, nie warto robic wczesniej skrotow malymi drogami, a przynajmniej mysmy na tym stracili conajmniej 1,5 godziny..Na przejsciu sprawdzaja zielona karte, ktora jest tu wymagana!
Bosnia jest sporo biedniejsza od Chorwacji i o wiele mniej rozwinieta turystycznie, a przez to rowniez sporo tansza..
Do Medugorie sa kierunkowskazy od miasteczka Caplijna. Samo Medugorie to nieduza wioska z centralnie dosc niedawno zbudowanym kosciolem - celem pielgrzymek. Wedlug informacji, obok wioski na Gorze Objawien pojawiala sie Matka Boska 5 chlopcom, niektorym z nich objawia sie do tej pory, choc narazie Kosciol nie uznal tych objawien. My na Gore Objawien nie dalismy juz rady wejsc, gdyz jest tu ponad 40st!! a droga jest bardzo kamienista (1,5 km pieszej trasy).